Follow on Bloglovin
2013-10-19 - 17:22:00 - Filed Under: Demi Lovato

Demis intervju med WebMB Women

 
Demi har nyligen öppnat upp WebMD Women under en intervju. Hon berättar om hennes operation, om sin far, familj och vänner och mer. Läs intervjun här nedan:
 
Hur gick operationen? Och hur snart får vi höra din röst igen?
 Det var tufft, men jag känner mig så mycket bättre nu. Jag kände mig som jag hade en fruktansvärd halsont under minst 2 veckor. Jag var riktigt nervös innan operationen: Jag frågade läkaren om han någonsin hade haft någon som hade dött av narkos innan. (I fall du undrar, sade han, "Nej") Jag kommer att sjunga igen mycket
 snart!
 
 Du bröt också foten tidigare i år. Är du helt återställda?

Jag är lite klumpig ibland. Ärligt talat, det var så utmanande att inte kunna använda mitt ben. Det gjorde mig verkligen tacksam för vardagliga saker, som att stiga upp för att hämta [ett glas] vatten. Det var en lång återhämtningsprocess - ca 3 månader - men jag är bra som ny. Jag var tvungen att uppträda i en medicinsk känga, eftersom jag hade turné i Asien och Ryssland direkt efter olyckan.

 

Hur håller du dig frisk och balanserad medan du har tour?

Jag dricker massor av vatten, och jag försöker se till att jag får massor av sömn. Det är verkligen svårt att göra det när man reser och arbetar när tiden ändras. Om jag har en hård tid, går jag till hotellets gym och prova att bära ut mig själv. Jag har även en tränare/nutritionist på vägen. Han finner hälsokostbutiker i varje stad och köper sushi och sallader. Han gör också färska juicer med grönkål, spenat, ingefära, och så vidare för att se till att jag får tillräckligt med grönsaker varje dag.

 

Det har varit ett utmanande par månader för dig, med den senaste tiden om din far. Har du ett bra stödsystem på plats?

Min familj har varit fantastisk, och vi har verkligen stödjat på varandra för att dra igenom. Jag är omgiven av sådana stödjande människor i arbete också, vilket är ganska fantastiskt! Jag har också några bra vänner som står med mig, oavsett vad.

 

Hur kan du hantera sorg?

Det var en mycket tuff och sorglig stund i mitt liv, men jag har att göra med det. Min pappa och jag hade inte den bästa relationen, men det var fortfarande så smärtsamt. Han led av psykisk ohälsa - efter att han gick bort, insåg jag att han aldrig kunde få den hjälp han behövde. Jag bestämde att starta Lovato programmet Treatment Stipendium [i samarbete med CAST Recovery, en terapeutisk öppenvården organisation]. Min far hade inte längre möjlighet att få den hjälp han behövde, men det får mig att må bättre för att erbjuda hjälp till andra.

 

Dessa "demoner" är väl dokumenterade. Vilka råd har du till unga kvinnor som läser detta som lider av bulimi, depression, missbruk, eller som skär sig själva?

Få hjälp och prata med någon. Du behöver stöd, och du behöver någon som kan att lära dig som behövs för att bli frisk. Du kan må bra. Jag är ett levande bevis att det blir bättre. Det är långsamt och stadigt, men det känns fantastiskt när man kan se tillbaka på ett år eller två och se vilka framsteg du har gjort. Lita på att du kan göra det.

 

Har du en favorit låt från nya albumet?

Jag kan aldrig välja en enda. Det är som att plocka ett favorit barn! Jag älskar att uppträda med låten "Made in USA" just nu. Det är en så svår låt. Albumet är bättre än något jag någonsin har gjort, och jag är så stolt över det. Det är en hyllning till livet, med äkthet och ärlighet. Jag var med och skrev en massa låtar, så det är en bit av mig i varje.

Valde bara ut några frågor!


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: