Follow on Bloglovin
2012-10-14 - 17:18:00 - Filed Under: Demi Lovato

Demi: Intervju för tidningen Teen Vogue

Teen Vogue: Du tvekar när Simon erbjöd dig chansen att gå med i X Factor? Har du helt oförmögen att göra det?
Demi Lovato: Det var inte vad jag tycker om! Precis innan jag fick ett erbjudande, satt jag i ett möte, känner jag mycket avskräckt (till min karriär), som vill vara långt borta. Jag bestämde mig för att jag måste sluta tänka på vad jag ville ha och börja tänka på vad jag hade. Jag var redo för något nytt och jag ville ha för att börja ... och då ropade han, bokstavligen, en halv vecka senare.
 
TV: Det är lite skrämmande!
DL: Lite, ja. Jag var nio år gammal när han dök upp i American Idol, och jag minns att tänka att jag tillbringade hela tiden att vänta och arbeta på min karriär - och nu sitter jag på panelen med Simon.
 
TV: Och med Britney! Vad är det? Hon var tvungen att vara din modell när du började ...
DL: Ja, konserten var en av de första där jag var. Det är underbart. Det är en stor ikon och jag visste inte vad att förvänta sig, men jag blev upphetsad när jag fick reda på att han är verkligen söt, rolig och excentrisk. Att ha en bra tid. Vi är två tjejer i programmet, så det finns alltid tid att skratta, och vi kan räkna med varandra.
 
TV: Du är lite ung för en mentor. Hur kommer du att meddela ditt lag?
DL: Det är mycket mer än att vara en duktig sångare. Jag ska hjälpa dem att mentalt förbereda sig för vad som än kommer - som det nyligen hänt mig, verkligen jag kan se i dem det arbete som jag lagt på mig själv. Just nu när jag blev mer fokuserad och medveten om vem jag är, har mina föreställningar blivit bättre och var bättre kunna identifiera sig med andra människor. Under en lång tid jag låtsades vara någon annan, jag var olycklig. När jag öppnade upp och sade: "Jag är en kvinna, jag har problem, men jag vill dela dem:" Jag började känna ansluten. Jag började arbeta på min fjärde album och jag vill göra bra med min musik. Jag är trött på musik som saknar känslor.
 
TV: Det du säger antyder att det kommer att bli en tallrik full av ballader. Är det det?
DL: Ja. Jag gillar verkligen hur Adele har skapat en väg för känslomässig sångare, men jag älskar det faktum att Taylor Swift kan göra samma sak - mycket av hennes låtar Express, men de är också mycket catchy. Jag skulle säga att jag är trött på allt det här dubstep som nu går på radion - jag tror att det kommer att komma ut av mode i ungefär två månader. Jag ville göra något som folk kommer att lyssna på ett tag, snarare än något som är helt enkelt trendigt. Det känns som om jag mognat som person och jag vill att min musik växte med mig.

TV: Två år sedan turnén avslutades och sökte behandling. Vad gör du nu att se till att du är frisk?
DL: Naturligtvis, jag sover, jag äter bra och meditera. Och även när du spelar in eller touring, vårda deras dagliga ritual. Jag vet att jag inte kan överge min behandling, är återhämtningen det viktigaste.
 
TV: Är det svårt att komma till rätta med att säga "nej"?
DL: Det är något jag var tvungen att lära. Jag var alltid upptagen, många möjligheter som jag hade varit spännande. Men ändå glad att jag började arbeta på en sådan ung ålder eftersom jag drömmer om detta under en lång tid och jag kunde inte ha sådana möjligheter, jag väntade.
 
 
 
 
TV: Vad du gillar att göra när du inte spelar in och turnera?
DL: Jag är alltid upptagen, men jag tillbringar mycket tid med vänner och familj. Efter återkomsten från kliniken gjorde ordning med vänner, avvisade dem som inte bryr sig om min hälsa. Nu har jag vänner som älskar mig för den jag är och inte bry sig om vad jag gör. De flesta av dem är utanför världen av showbiz. Vissa människor vet inte ens mina låtar!

TV: Men du har fortfarande vänner i den här branschen. Till exempel finns det ingen brist på rykten om dig och Niall Horan från One Direction.
DL: Det är en riktigt trevlig och charmig kille. Men vi är inte ett par .... Jag är nu på en plats där jag måste fokusera på mig själv. Naturligtvis kommer det att finnas människor som kommer att gilla - eller blir förälskad - men jag behöver ledigt från relationer, eftersom jag måste känna sig bekväm som en enda kvinna. Jag är nu riktigt glad. Jag trodde aldrig att det skulle vara möjligt, eftersom jag hade en livslång depression. Men jag känner otroligt. Så jag drömmer vaken.
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: